Zapraszamy na wczasy !Augustyna fotografuje i filmuje

OW AUGUSTYNA - Jastarnia | Willa AUGUSTYNA - Jastarnia | OW ŻEGLARZ - Jastrzębia Góra
Rezerwacja | Cennik | Dojazd | O Półwyspie | O nas | Sznurki | Forum | Księga Gości
Widok na morze | Pogoda | FAQ | DVD | FotoGaleria | Donosy | Pomoc | Kontakt

Katastrofa samolotu Mig-21 Bis, który rozbił się w Kuźnicy na Półwyspie Helskim 29.10.1999r..

Zgodnie z raportem Marynarki Wojennej RP w dniu 29 października 1999 o godzinie 16:27 z powodu awarii katapultował się pilot samolotu odrzutowego MiG-21 Bis z bazy lotnictwa Marynarki Wojennej w Babich Dołach koło Gdyni. Pilot opuścił kabinę samolotu w 8 minucie lotu w rejonie Półwyspu Helskiego. O godzinie 16:42 pilota z tratwy ratunkowej podniósł śmigłowiec ratowniczy Anakonda i przetransportował na lotnisko w Babich Dołach. Pilot myśliwca nie odniósł obrażeń i był w dobrej kondycji. Natomiast samolot MIG-21 Bis rozbił się w Kuźnicy (a właściwie w Kuźnicy Syberii) na Półwyspie Helskim. Na miejscu zdarzenia działały grupy zabezpieczenia Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej i 9 Flotylli Obrony Wybrzeża.
Samolot spadł na sezonowy sklep spożywczy (sklep był zamknięty), który uległ całkowitemu zniszczeniu. Na szczęście oprócz sklepu prawie nic nie zostało zniszczone, ani nikt nie zginął. O prawdziwym cudzie mogą mówić mieszkańcy okolicznych domów (miejsce upadku było nie dalej niż 10-15 metrów od nich), a w szczególności właściciele Willi GRYF, po dachu której praktycznie ześlizgnął się samolot (przeleciał tak nisko, że zerwał antenę telewizyjną, choć nie dotknął dachu). W miejscu katastrofy stoi teraz kapliczka pod wezwaniem Św. Barbary (m.in. orędowniczka w czasie burzy i pożarów.)

Przebieg wydarzeń w dniu 29.10.1999r.:
* 16:19 - start samolotu Mig 21 bis
* 16:27 - katapultowanie pilota
* 16:35 - start maszyny ratowniczej ANAKONDA z lotniska Babie Doły
* 16:39 - postawienie zadań jednostkom awaryjnym z Półwyspu Helskiego
* 16:42 - podniesienie pilota przez załogę ratowniczą
* 16:55 - lądowanie maszyny ratowniczej na lotnisku
* 17:00 - wyjazd pododdziałów alarmowych (saperzy, jednostki inżynieryjne, straż pożarna,
              jednostki ratownictwa chemicznego, jednostki ratownictwa lotniczego)

Samolot MIG-21 Bis
Numer burtowy 0887, rok produkcji 1980. Jednoosobowy samolot myśliwski, jeden silnik, prędkość maksymalna 2,05 Macha (około 2500 km/h), waga maszyny gotowej do startu 8700 kg (w tym 2 tony paliwa lotniczego), miał działko 23 mm i 250 sztuk amunicji.

Poniżej kilka zdjęć zrobionych podczas tego wydarzenia (źródło: http://www.polbox.com/m/mig21bis/)
oraz dziś, to jest niemal dokładnie 9 lat później (25.11.2007).

Kliknij w wybrane zdjęcie, aby je powiększyć.

windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing
windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing
windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing windsurfing

Galerię sponsoruje film ABECADŁO z deski spadło!


Donosy z plaży w Jastarni

Nasze Foto Galerie

Strona główna


REKLAMA